Cape Town, Stellenbosch en Oudtshoorn - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van mereldijxhoorn - WaarBenJij.nu Cape Town, Stellenbosch en Oudtshoorn - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van mereldijxhoorn - WaarBenJij.nu

Cape Town, Stellenbosch en Oudtshoorn

Door: Merel

19 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Knysna

Wauw, daar zit in dan.. In een hostel (prive, geen andere gasten), naast de openhaard met de tv aan op de achtergrond.

Ik ben nu anderhalve week op weg, eerst naar Kaapstad geweest.
In Kaapstad mochten we slapen bij een oud collega van mijn vader, hij woont in Bloubergstrand in een penthouse met uitzicht op zee, tafelberg en Robbeneiland! Super luxe dus! In Kaapstad hebben we de Waterfront bezocht, een supergroot winkelcentrum. Ook Robbeneiland, en de tafelberg zijn bezocht. Super mooi weer, dus heel mooi uitzicht vanaf de tafelberg!

Vanaf woensdag hadden we een auto gehuurd (Kia Picanto, Bakkie genaamd). We zijn toen Cape Peninsula opgegaan, eerst via allerlei mooie dorpjes en routes richting Cape Point. Erg jammer was dat daar een enorm dikke mist hing, dus we konden de zee onder ons niet eens zien! Gelukkig konden we op Kaap de Goede Hoop wel wat zien! Daarna weer op naar het noorden, via Boulders Beach om penguins te spotten. Toen naar Muizenberg voor de gekleurde strandhuisjes.

Donderdag zijn we uit Kaapstad vertrokken, richting Hermanus. Weer een mooie route. We hoopten in Hermanus dolfijnen en walvissen te zien, maar nee... Geen geluk.
Vrijdag naar Franschhoek em Stellenbosch gereden, Annick en Manon hebben wijnen geproefd en ik was uiteraard de vrijwillige BOB :)

Zaterdag weer terug richting de kust, nu naar Mosselbay, daar hebben we geslapen in een oude trein op het strand, ook een leuke ervaring! Zondag doorgereden naar Wilderness.

Maandag zijn we naar Oudtshoorn gereden, daar hebben we de Cango Caves bezocht. Wel een erg toeristische bezienswaardigheid, maar wel mooi om te zien. Daarnanhebben we een rondje gereden over de Swarthoekpas, een enorm mooie maar lange weg. Ongeveer 30km over een onverharde weg in een Kia Picanto.. Denk je maar even in hoe geshaked en geklutst we waren na die 30km!
Vanmorgen hebben we een struisvogelfarm bezocht. Daar hebben we gestaan op de eieren en op een struisvogel mogen zitten, erg leuk! Er mochten maar 4 mensen van de groep ook rijden op ze, Annick en Manon konden er op, ik jammer genoeg niet :(

Nu zit in dus in een hostel in Knysna, vanavond lekker vroeg naar bed.

Morgen gaan we waarschijnlijk paragliden, wat ik nog nooit gedaan heb en hopelijk WEL durf.. Jullie horen nog wel of ik het daadwerkelijk ook gedaan heb!

Liefs Merel

• 19 Juli 2011 - 19:13

Fenke:

He merel!

Aaa joh dat paragliden durf je vast, heeft mn mams ook gedaan ;)
    De 5de kan ik helaas niet, das net de enige dag dat ik moet werken die week (horeca dan he..) maar als tegen vraag, wat doe jij de 6e/7e? zin om hierheen te komen of andersom??

xxx

• 19 Juli 2011 - 20:09

Jannie:

Prachtige verhalen Merel, wees maar blij dat je niet op de struisvogel zat, dat is toch helemaal niets als je paarden gewend bent! Wat heb jij ontzettend veel mooie dingen gezien en beleefd, dit nemen ze je nooit meer af, zoveel natuur, zoveel beesten en zo gezellig met je vriendinnen en dan ook nog een stage... Geniet morgen van je spannende avontuur, paraglyden, wat een stoer wijf ben je toch. Ik hoor de verhalen graag. Liefs Jannie en doe maar wel voorzichtig (sprak de oude vrouw...)