Time flies, stage zit erop! Tijd voor vakantie!!! - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van mereldijxhoorn - WaarBenJij.nu Time flies, stage zit erop! Tijd voor vakantie!!! - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van mereldijxhoorn - WaarBenJij.nu

Time flies, stage zit erop! Tijd voor vakantie!!!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg

08 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

Wauw, time flies! Lijkt wel vorige week te zijn geweest dat we hier aangekomen zijn in Zuid Afrika, nu is het alweer bijna tijd om naar huis te gaan...

Vandaag heb ik mijn laatste stagedag alweer gehad! Hoewel afscheid nemen niet mijn hobby is, heb ik dit toch maar netjes gedaan.
Ook al was mijn stage niet geweldig, toch heb ik er veel geleerd en kijk ik met een lach terug naar deze tijd. De tijd hier in Zuid Afrika in zijn geheel is natuurlijk onvergetelijk! Niemand pakt deze ervaring meer van mij af!

Afgelopen twee weken op stage was het rustiger dan normaal. Er waren minder studenten, maar ook minder patiënten. Vorige week zijn we twee dagen naar een ander ziekenhuis geweest. Eerst een dag naar de radiologie afdeling in de MediClinic (privé-ziekenhuis) en ook een dag naar de OK van NetCare (privé-ziekenhuis). Beide dagen waren erg leuk, je ziet toch wel veel verschillen tussen privé- en staatsziekenhuizen.
Afgelopen week moest ik in mijn uppie naar het ziekenhuis, Sabine is al op vakantie. Erg saai zo alleen op de fiets en in de theekamer. Veel patiënten heb ik ook niet gezien deze week, ik heb op de OK gewerkt en dat is altijd vrij rustig. Maar op de afdeling zelf was het ook niet heel druk, zo rustig zelfs dat ik vanmorgen helemaal niks gedaan heb!

Vanmiddag ben ik lekker vrij, tijd voor tas inpakken, skypen met mijn ouders, koekjes bakken van de overgebleven bloem, suiker, boter en eieren. Morgen vertrekken Annick, Manon en ik naar Kaapstad. Tijd voor vakantie. We gaan met de bus, maar liefst 12 uur rijden… Dat wordt een ramp! (Degenen die mij goe genoeg kennen weten dat ik absoluut niet stil kan zitten…)
Maar we moeten nu alles dus al in gaan pakken. Niks kan in het huis achterblijven. Gelukkig mogen we onze koffers/tassen bij een collega neerzetten, ze is zelfs zo aardig om het op te komen halen morgen middag! Helemaal super!

Komende drie weken gaan we dus lekker reizen, beginnen in Kaapstad en eindigen in Bloemfontein. We hebben zo ongeveer niks gepland, alleen een auto geboekt vanaf woensdag, dus tot die tijd moeten we ons vermaken in Kaapstad. Ik denk gelukkig niet dat het een probleem zal worden! Daarna reizen we rustig aan naar het oosten, richting Port Elizabeth.
Ik heb erg veel zin in vakantie, en kijk er stiekem toch ook wel weer naar uit om naar Nederland terug te komen. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin, maar ik mis iedereen thuis nu wel een beetje en ik heb ook weer zin in het normale Nederlandse leventje!

Liefs Merel

  • 08 Juli 2011 - 13:04

    Lianne:

    De tijd vliegt echt als je het naar je zin hebt... ik wens je nog een leuke vakantie en een mooie 3 weken daar laag op de wereldbol!! Liefs Lianne

  • 08 Juli 2011 - 13:23

    Fenke:

    geniet van je holiday en TOT SNEL! x

  • 10 Juli 2011 - 10:15

    Jannie:

    De tijd is dus omgevlogen, nu lekker genieten van het mooie land, hoewel ik eigenlijk alleen maar las hoe mooi het daar was en alsof je de hele periode vakantie had. Niet te geloven dat je zo weinig te doen had, in vergelijking met onze ziekenhuizen is dat wel even iets anders. Geniet ervan Merel en we zien je graag weer veilig in Tuitje... dikke kus en veel plezier, liefs uit Bergen!

  • 10 Juli 2011 - 14:44

    Joyce:

    Je hebt toch wel je rubiks kubus mee he? ;) Veel plezier komende weken en tot gauw!
    Liefs Joyce

  • 10 Juli 2011 - 19:02

    Hinke:

    HEej!!
    geniet nog even daar voor dat het afgelopen is.. heerlijk hoor dat je nu lekker op vakantie gaat! Ik heb zin om je weer te gaan zien, heb je gemist hoor met het kip tandoori... Op dit moment ben ik op terschelling op vakantie! heerlijk eindelijk vrijheid. heb het heerlijk hier! Tot snel! LIefs

  • 13 Juli 2011 - 12:02

    Kitty:

    Hoi Merel,

    En, ben je samen met de andere meiden in Kaapstad aangekomen of was je het stilzitten al eerder zat en ben je onderweg ergens uitgestapt ;-)
    Ik weet inmiddels hoe ik wel moet roeien ... thanks voor de tips, het werkt !!! Fijne vakantie, geniet ervan!

    Liefs,

  • 13 Juli 2011 - 18:01

    Martine:

    Heerlijk vooruitzicht de vakantie komende drie weken. Paps en ik kijken er naar uit om je door de deuren te zien komen op Schiphol. Gezellige tijd met Manon en Annick en tot gauw.

  • 14 Juli 2011 - 15:01

    Alke:

    Ha Merel,

    Ik hoop dat je deze laatste periode nog echt kan genieten van de ervaring daar en niet al met je hoofd in Nederland zit. Het moet een fantastische ervaring voor je zijn, daar in Afrika, daar kijk je nog jaren op terug. Helaas zijn wij niet in Nederrland als jij je back in town-braai houdt. Goede reis terug,
    liefs
    Alke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 15520

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 01 Augustus 2011

Stage in Bloemfontein, Zuid-Afrika

Landen bezocht: